Bækkenløsning

Bækkensmerter under din graviditet? Lad en kiropraktor hjælpe

Over halvdelen af alle gravide kvinder vil opleve bækkensmerter på et eller andet tidspunkt under deres graviditet. Det er der en fysiologisk forklaring på, for hormonet relaxin øger bevægeligheden af bækkenleddene for at give plads til barnet og forberede kroppen til fødslen. Men den øgede bevægelighed og den øgede vægt fra barnet betyder, at der kommer ekstra pres på kroppen og bækkenet. Det er det, der gør ondt.

Det giver ubalancer i bevægeapparatet for mange gravide, og netop derfor er bækkensmerter så almindelige under graviditeten. Hvis du som gravid har smerter i alle tre led i bækkenet kalder man det for bækkenløsning.

En kiropraktor kan behandle bækkensmerter i forbindelse med graviditet

Når du kommer til os med bækkensmerter ifm. din graviditet, spørger vi særligt ind til smerter, gener og location i bækkenområdet Derefter undersøges ledbånd, muskler og led. Vi laver særlige test, der afgør hvilke led og bløddelsstrukturer smerten kommer fra, og hvorfor det er begyndt.

Dernæst udfører vi en sikker, blid behandling, således at dit led ikke belastes af behandling, men i stedet opnår korrekt position igen. Behandlingen vil altid være tilpasset den enkelte og vil derfor være mere skånsom under graviditeten end en ”normal” kiropraktisk behandling.

Gode grunde til at behandle bækkenløsning

Der er flere grunde til at behandle smerter i bækkenet under graviditeten. For det første selvfølgelig fordi det gør ondt, og den smerte vil vi gerne fjerne. Dernæst er det også vigtigt for den gravide kvinde at kunne bevæge sig frit og ubesværet, da barnet så også vil opleve mere plads og bevægelighed.

En tredje grund er, at fødslen kan være nemmere hvis kvinden er uden smerter og bækkenet er i optimal position. Så kan barnet passere fødselskanalen med størst mulig bækkenvidde. Et smertefrit bækken kan også gøre tiden efter fødslen nemmere, da dit bækkenled vil fungere optimalt. Det er selvfølgelig en fordel, når du skal bære dit barn og amme.

Når barnet bliver lidt større, skal du også tilbage på jobbet – og måske endda være klar til en ny graviditet på et tidspunkt. Også her er det vigtigt at være på toppen igen.

Undgå ventetid - Bestil tid i dag
Har du smerter i bækkenet eller har du bækkenløsning? Så kontakt os i dag og bestil en tid på tlf. 8612 0044.